ده مرد رشید

«ده مرد رشید» نوشته‌ی مرحوم شاپور (رکن‌الدین) آرین‌نژاد (از ۱۳۰۳ تا ۱۳۴۶) است و برای اولین باردر سال ۱۳۳۱ به چاپ رسیده است. البته پس از آن بارها و بارها توسط ناشران مختلف تجدید چاپ شده است.

کتاب ده مرد رشید در ۴۳۲۹ صفحه و ۱۰ جلد منتشر شده است و می‌تواند مدت‌ها شما را با وقایع و رویدادهای جذاب خود سرگرم کند. البته باید توجه داشته باشید که جنبه‌ی داستانی کتاب بر جزئیات تاریخی آن غلبه داشته و شاید نتوان از این کتاب به عنوان یک مرجع مناسب برای وقایع تاریخی زمان یادشده استفاده کرد. با این حال، داستان جذاب و سبک روان و ساده‌ی شاپور آرین‌نژاد مطمئناً نظر شما را جلب خواهد کرد.

داستان ده مرد رشید

۳۶۰ سال قبل از میلاد مسیح و در نیمه‌شبی تابستانی و بعد از نواخته شدن طبل منع رفت و آمد در شهر پاسارگاد، سایه‌ای در حاشیه‌ی دیوار جنوبی کاخ سطلنتی به آرامی گام برمی‌دارد. این شروع داستانی جذاب و پرکشش است که روایت‌کننده‌ی رقابت و درگیرهای پسران اردشیر دوم هخامنشی بر سر جانشینی پدر خود و تکیه زدن بر اریکه‌ی سلطنت امپراطوری ایران، بزرگترین و پهناورترین امپراطوری کل تاریخ، است.

در کتاب ده مرد رشید و با جلو رفتن داستان شما با ده جوان پهلوان و قهرمان آشنا می‌شوید که هر یک نقشی ویژه در ماجراهای مربوط به وقایع کتاب دارند. این ده قهرمان در بخشی از داستان در کنار یکدیگر قرار گرفته و سعی می‌کنند با کمک و همکاری، در راه رسیدن به اهداف خود و مقابله با مشکلات و موانع متعددی که پیش‌روی آن‌ها است گام بردارند.

 

شما می‌توانید کتاب‌های دیگری با موضوع مشابه با کتاب ده مرد رشید را در بخش معرفی داستان‌های تاریخی در وب‌سایت هر روز یک کتاب بیابید.