نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید

«نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» اثری است از میچ آلبوم (نویسنده‌ی آمریکایی، متولد ۱۹۵۸) که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. این کتاب دنباله‌ای بر کتاب قبلی نویسنده، پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید، است.

درباره‌ی نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید

«نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» رمانی جذاب است که توسط نویسنده مشهور میچ آلبوم نوشته شده است. این روایت که دنباله‌ای بر اثر تحسین‌شده او «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» است، عمیق‌تر به پیچیدگی‌های ارتباطات انسانی، تأثیر عمیق اعمال ما و قدرت دگرگون‌کننده بخشش می‌پردازد.

داستان در پس زمینه یک شهربازی ساحلی عجیب و غریب می گذرد، داستان سفر آنی، زن جوانی است که زندگی اش برای همیشه در اثر یک حادثه غم انگیز تغییر می کند. هنگامی که آنی با عواقب تجربه نزدیک به مرگ خود دست و پنجه نرم می کند، خود را در قلمرو معمایی زندگی پس از مرگ می بیند، جایی که با پنج نفر روبرو می شود که نقش مهمی در وجود او داشتند.

آلبوم به طرز پیچیده‌ای گذشته و حال آنی را به هم می‌پیوندد و لایه‌های زندگی او را با جزئیات تلخ باز می‌کند. آنی از طریق یک سری برخوردهای تلخ، به پیوند تجربیات خود و تأثیر عمیقی که بر اطرافیانش داشت پی می برد. هر تعامل در زندگی پس از مرگ به عنوان آینه ای عمل می کند که مبارزات، پشیمانی ها و لحظات رستگاری خود آنی را منعکس می کند.

مرکز روایت، کاوش بخشش و رستگاری است. هنگامی که آنی با ارواح گذشته خود روبرو می شود، با احساس گناه و پشیمانی دست و پنجه نرم می کند و به دنبال آرامش در امکان رستگاری است. آنی از طریق تعامل با پنج نفری که در بهشت ملاقات می کند، سفری را برای کشف خود و شفا آغاز می کند و در نهایت آرامش را در عمل بخشش می یابد.

نثر آلبوم هم تداعی کننده و هم تفکر برانگیز است و خوانندگان را به تأمل در اسرار عمیق زندگی و قدرت پایدار عشق دعوت می کند. با داستان سرایی غنایی و بینش عمیق خود، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» مراقبه‌ای تحسین برانگیز در مورد تجربه انسانی است که تاثیر پایدار اعمال ما و به هم پیوستگی همه زندگی ها را به ما یادآوری می کند.

در این دنباله‌ی تلخ، میچ آلبوم خوانندگان را دعوت می‌کند تا سفری متعالی در کشف خود، بخشش و رستگاری را آغاز کنند. آلبوم از طریق اودیسه تلخ آنی، روایتی را می سازد که از مرزهای زمان و مکان فراتر می رود و به خوانندگان نگاهی اجمالی به اسرار عمیق روح انسان و قدرت پایدار عشق ارائه می دهد.

کتاب نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید در وب‌سایت goodreads دارای امتیاز ۴.۳۱ با بیش از ۵۲ هزار رای و ۵۰۰۰ نقد و نظر است. این کتاب در ایران با ترجمه‌هایی از ماندانا قهرمانلو، الهه شمس‌نژاد، شهرزاد رضایی، مبینا شاهری لنگرودی، مهدی لطیفی، سینا بحیرایی، زهره زاهدی و راضیه عبدلی به بازار عرضه شده است.

داستان نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید

«نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» به کاوش میچ آلبوم در مورد زندگی، مرگ و ارتباط روح‌ها ادامه می‌دهد. داستان درباره آنی، زنی است که به طرز غم انگیزی در یک تصادف عجیب در یک شهربازی ساحلی می میرد. در زندگی پس از مرگ، او با پنج فرد روبرو می شود که زندگی آنها به شیوه های مهمی با زندگی او در هم آمیخته شده است و هر یک بینش او را در مورد معنا و هدف وجودش ارائه می دهند.

همانطور که آنی در این قلمرو آسمانی حرکت می کند، لحظات کلیدی زندگی خود را دوباره مرور می کند و با درد، پشیمانی و احساسات حل نشده ای که سفر او را شکل داده است، مواجه می شود. از طریق این برخوردها، او شروع به درک تأثیری که بر دیگران داشته و تأثیرات موج دار اعمال خود، چه مثبت و چه منفی، می کند.

محور روایت، سفر آنی به سوی بخشش، هم برای دیگران و هم برای خودش است. همانطور که او با گذشته و انتخاب هایی که انجام داده دست و پنجه نرم می کند، یاد می گیرد که احساس گناه را رها کند و در عمل بخشش آرامش پیدا کند. در طول راه، او متوجه می شود که رستگاری حتی در زندگی پس از مرگ نیز امکان پذیر است و امید و شفای روح او را ارائه می دهد.

نثر آلبوم آغشته به بینش‌های عمیق و تأمل‌های کوبنده در مورد تجربه انسانی است. از طریق اودیسه آنی، خوانندگان دعوت می شوند تا به پیوندهای پایداری که همه ما را به هم متصل می کند و قدرت دگرگون کننده عشق فکر کنند. در نهایت، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» داستانی دلچسب از رستگاری، بخشش و سفر ابدی روح است.

بخش‌هایی از نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید

بشکه چوبى به سطح آب برخورد کرد و به اعماق ساکت آب فرو رفت. آنى از دهانه آن خود را بیرون کشید و وارد اعماق وسیع متمایل به رنگِ سبز آب شد؛ بیشتر شبیه دریا بود تا بخشِ زیرین آبشار. آنى دست‌هایش را در آب به‌ شکل دایره‌وار و نیز سر خود را چرخاند، موهاى او مانند شاخک‌هایى دورش پیچیده شد. در بالا، حلقه‌اى از نور را دید که شبیه سطح بزرگ انتهایى تلسکوپ بود. او به‌ سمت آن شنا کرد.

وقتى آنى سطح آب را شکست، پوست او بلافاصله خشک شد. آب عقب‌نشینى کرد و او خود را در حالى یافت که در ساحل یک اقیانوس بزرگ طوسى ایستاده بود، شلوارک پوشیده بود و تى‌شرت مغز پسته‌اى به تن داشت که وسط بدن او را که خالى بود، پوشانده بود. آسمان به رنگِ آبى تابستانى بود و همه‌جا کاملاً روشن بود، نه به‌ خاطر خورشید، بلکه به‌ خاطر تنها ستاره‌ى سفید که در آسمان بود.

آنى شن‌هاى زیر پاهاى خود و نسیم ملایم روى گونه‌هایش را احساس کرد. وقتى در ساحل جلو رفت، گردشگاه ساحلى باشکوهى را دید که در آن، برج‌هاى طلاکارى شده، سر مناره‌ها، گنبدها، ترن هوایى چوبى و پاراگلایدر دیده مى‌شد.

آن گردشگاه ساحلى، درواقع یک شهربازى قدیمى بود، شبیه شهربازى که آنى به آن‌جا مى‌رفت. این باعث شد آنى به یاد مادرش بیفتد. آن‌ها بالأخره با هم آشتى کرده بودند. بارِ سنگینى از روى دوش او برداشته شده بود. اما بعد مادرش رفت. آنى احساس مى‌کرد این خیلى غیرعادلانه است. پس بهشت و قرار گرفتنِ پنج نفر سرِ راهتان چه فایده‌اى داشت، اگر وقتى به آرامش نزدیک شدید، آن‌ها ترک‌تان کنند؟

آنی به هنگام مرگ لاغر و قدبلند بود، با گیسوانی بلند و فرفری به رنگ قهوه ای طلایی روشن؛ و آرنج ها و شانه هایی سفت و برآمده داشت. وقتی خجالت می کشید، پوست دور گردنش سرخ می شد. چشمان درخشانش سایه ی زیتونی روشنی داشت و صورت نرم و بیضی شکلش طبق توصیف همکارانش این حالت را داشت: خوشگله؛ به محض این که آدم این فرصت رو پیدا کنه که اون رو بشناسه.

 

اگر به کتاب نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید علاقه دارید، می‌توانید در بخش معرفی برترین آثار میچ آلبوم در وب‌سایت هر روز یک کتاب، با دیگر آثار این نویسنده نیز آشنا شوید.