پاردایان‌ها

کتاب ده جلدی «پاردایان‌ها» اثر نویسنده‌ی فرانسوی میشل زواگو (۱۸۶۰ تا ۱۹۱۸ میلادی) و منتشر شده در سال ۱۹۰۷، به روایت داستان‌ها و ماجراهای یک شوالیه‌ی فرانسوی به نام «شوالیه دو پاردایان» و پسر و نوه‌ی وی در اواسط قرن ۱۶ و اوایل قرن ۱۷ میلادی می‌پردازد.

داستان پاردایان‌ها

در سال ۱۵۵۳ میلادی، «ژان»، دختر «ارباب پین»، مخفیانه با «فرانسوا»، پسر ارشد خانواده‌ی «مون‌مورنسی» ازدواج می‌کند. با شروع جنگ فرانسه و اسپانیا و عزیمت فرانسوا به جنگ، زوج جوان به ناچار از هم جدا می‌شوند. ژان در تنهایی دختر خود را به دنیا آورده و او را «لویز» می‌نامد. اما «هانری» برادر فرانسوا که او نیز عاشق ژان است و به فرانسوا حسادت می‌کند، به کمک شوالیه‌ای به نام «پیر آنوره دو پاردایان» لویز کوچک را می‌دزدد.

با بازگشت فرانسوا و با تحریک هانری، ژان به دروغ به خیانت اعتراف کرده و زندگی ایشان از هم می‌پاشد. شوالیه پاردایان که قلب رئوفی دارد و خود نیز دارای یک پسر است، از لویز کوچک همانند دختر خود مراقبت می‌کند.

در ادامه و در ۲۴ آگوست ۱۵۷۲، روز سن بارتلمی، پدر و پسر دو پاردایان امکان ملاقات بین ژان دو پین و لویز با فرانسوا مون‌مورنسی را فراهم کرده و در همان روز «کاتریس دومدیسی» پسرش چارلز نهم را متقاعد به کشتار پروتستان‌ها می‌کند و پاریس در خون و آتش غرق می‌شود. در همین زمان قهرمانان داستان ما به دنبال راهی برای فرار از پاریس و گرفتن انتقام از هنری مون‌مورنسی هستند.

برای اطلاع از ادامه‌ی این ماجرا و سایر اتفاقاتی که برای «پاردایان‌ها» می‌افتد، باید کتاب ده جلدی یاد شده را که بیش از ۶۰۰۰ صفحه دارد مطالعه کنید. مطمئن هستم داستان کتاب آن‌قدر برایتان جذاب خواهد بود که به ساد گی نمی‌توانید آن را بر زمین بگذارید.

ترجمه در ایران

شما می‌توانید ترجمه‌ی این کتاب جذاب را به زبان فارسی و به قلم منوچهر مطیعی تهرانی مطالعه بفرمایید.

چنانچه به این کتاب علاقه دارید با مراجعه به بخش معرفی کتاب‌های الکساندر دوما در وب‌سایت هر روز یک کتاب، با کتاب‌های دیگری با این موضوعات آشنا شوید.