اثر مرکب

«اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی (نویسنده و سخنران آمریکایی، متولد ۱۹۷۱) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب سعی دارد رمز و راز موفقیت را به خواننده ارائه دهد.

درباره‌ی اثر مرکب

دارن هاردی در کتابش سعی کرده تا خواننده را با این واقعیت که قرار نیست یک‌شبه موفق، پول‌دار، لاغر و… شود. این کتاب درباره‌ی موفقیت است و آنچه برای دستیابی به موفقیت واقعاً لازم است. اگر واقع‌بین باشیم همه‌ی ما می‌دانیم که دستیابی به موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارند و صرفاً دانستن رازها موفقیت ما را به موفقیت نمی‌رساند.

ما دائم با ادعاهای مهیج و تبلیغاتی زیادی درباره‌ی پول‌دار شدن، خوش‌اندام شدن، جوان‌تر شدن، جذاب‌تر شدن و… بمباران می‌شویم و معمولاً همه‌ی آن‌ها ادعاهایی یک‌شبه با تلاش کم و پرداخت اندک هزینه‌ای هستند. این پیام‌های تبلیغاتی تکراری، احساس و درک ما را درباره‌ی آنچه که برای رسیدن به موفقیت لازم است، تحریف می‌کنند.

ما بینشمان را درباره‌ی اصول ساده اما عمیقی که برای موفقیت لازم و ضروری هستند، از دست داده‌ایم. نویسنده با سال‌ها تجربه و آزمون روش‌های مختلف تلاش کرده است تا در این کتاب شما را از آشفتگی ذهنی درباره‌ی رسیدن به موفقیت خارج کند و اصولی ساده را به شما بیاموزد تا با تمرکز کردن روی همان اصول و به کار بردن آنها در زندگی بتوانید به نتایجی پایدار و قابل سنجش برسید.

هاردی که خود سال‌هاست جزء سرآمدان حوزه‌ی موفقیت و پیشرفت فردی است و طی سال‌ها فعالیت خود در این زمینه با رهبران بزرگ، سخنرانان و نویسندگان مختلفی برخورد داشته است، در کتاب اثر مرکب مثال‌های متعددی از زندگی افراد و مشتریان مختلف را بیان می‌کند و بر اساس هرکدام موقعیت‌های مبتنی بر زندگی و نتایج واقعی را ارائه می‌کند.

اگر علاقه‌مند به پیشرفت شخصی هستید این کتاب می‌تواند شروع خوبی باشد. هاردی این کتاب را بر اساس اصولی که شما را به موفقیت می‌رساند نوشته است. یکی از اصولی که روی آن تأکید دارد ایجاد تغییرات کوچک و انتخاب‌های درست در زندگی است.

مانند هر چیز دیگری در زندگی، هر کاری را تکرار کنید و بیشتر تمرین کنید در آن کار بهتر می‌شوید. نتایجی که توقع دارید در زندگی تجربه کنید نتیجه‌ی انتخاب‌های هوشمندانه و تکرار مداوم آن‌ها خواهد بود. نویسنده معتقد است که برای هیچ کاری نباید عجله کنید. هیچ چیز یک‌شبه به دست نخواهد آمد.

افراد زیادی برای رسیدن به تناسب اندام در باشگاه ثبت‌نام می‌کنند، لباس و لوازم مربوطه را خریداری می‌کنند ولی بعد از یک هفته همه چیز را کنار می‌گذارند. در مقابل، هاردی ممکن است به شما بگوید که هر روز به مدت ده دقیقه ورزش کنید و سپس آن را به پانزده دقیقه افزایش دهید و پس از یک ماه زمان ورزش شما به سی دقیقه خواهد رسید.

هیچ‌گاه برای شروع کردن دیر نیست و مفاهیم و راهکارهای این کتاب بسیار ساده بوده و برای همه‌ی سنین قابل استفاده است. شما نیز می‌توانید همین حالا تصمیم بگیرید تا به سمت موفقیت قدم بردارید و برای این کار می‌توانید با مطالعه‌ی این کتاب شروع کنید.

این کتاب در وب‌سایت goodreads دارای امتیاز ۴.۲۵ با بیش از ۴۱ هزار رای و حدود ۴ هزار نقد و نظر است.

ترجمه‌ی کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب توسط دارن هاردی در سال ۲۰۱۰ به زبان انگلیسی به چاپ رسید و تا کنون به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده است. در ایران این کتاب توسط مترجمین مختلفی مانند لطیف احمدپور و میلاد حیدری به فارسی برگردانده شده است.

جوایز و افتخارات کتاب اثر مرکب

– جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
– جزو پرفروش‌ترین‌های آمازون
– جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران
– جزو فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

برگزیده‌هایی از کتاب اثر مرکب

 تفاوت بین تبدیل شدن به فرد پولدار، شاد و سالم با شخص ورشکسته، افسرده و بیمار تنها در تصمیماتی است که در طول زندگی‌شان اتخاذ می‌کنند.
این حقیقت را با عمق وجودتان بپذیرید که با انتخاب‌های خود، مادامی که مسئولیت شخصی آن‌ها را به عهده بگیرید، فردی آزاد هستید.
زندگی شما محصول انتخاب‌های لحظه‌به‌لحظه شماست.
با تلاش مستمر و کافی، هر رفتاری، خوب یا بد در طول زمان، خودآگاه خواهد شد.
محرک‌ترین انتخاب‌ها، آن‌هایی هستند که با آن‌چه به‌عنوان هدف برای خود برمی‌گزینید و با ارزش‌های متعالی شما مطابقت داشته باشند. باید چیزی را بخواهید و بدانید چرا آن را می‌خواهید؛ در غیر این صورت به‌راحتی جا می‌زنید.

بخشی از کتاب اثر مرکب

آیا شنیده‌اید که می‌گویند: «آن که آهسته و پیوسته برود. برنده می‌شود؟» آیا داستان لاک‌پشت و خرگوش را شنیده‌اید؟ خانوم‌ها، آقایان! من مثل آن لاک‌پشت هستم. اگر به من وقت کافی دهید، هرکسی را، در هر زمانی و در هر رقابتی شکست می‌دهم. چرا؟ نه به این خاطر که بهترین یا باهوش‌ترین یا سریع‌ترین شخص هستم، بلکه به این خاطر پیروز خواهم شد که عادت‌های مثبتی را در خودم پرورش داده‌ام و در به کار بستن آن عادت‌ها هم، ثبات و پایداری دارم. در کل جهان کسی نیست که بیش‌تر از من به ثبات و پایداری اعتقاد داشته باشد.

 من یک دلیل زنده برای اثبات این موضوع هستم که ثبات و پایداری، کلید نهابی موفقیت است. در عین حال، شاید همین موضوع، یکی از بزرگ‌ترین دام‌ها برای آدم‌هایی باشد که برای رسیدن به موفقیت تقلا می‌کنند. خیلی‌ها نمی‌دانند چگونه ثبات و پایداری داشته باشند. ولی من می‌دانم و به همین خاطر از پدرم سپاس‌گزارم. در واقع، او اولین مربی من بود که قدرت اثر مرکب را در من شعله ور کرد. وقتی فقط هجده ماه داشتم. والدینم از هم جدا شدند و پدرم به تنهایی بزرگم کرد. او مثل اکثر پدرها مهربان و ملایم نبود. قبلاً مربی تیم راگبی دانشگاه بود و به من برای کسب موفقیت خیلی سخت می‌گرفت.

خواسته‌هایی که در قلب‌تان دارید، شاید بزرگ‌تر از محیطی باشد که خودتان را در آن می‌یابید. گاهی لازم است از محیط خارج شوید تا آرزو‌هایتان برآورده شود. این همانند کاشتن نهال بلوط در گلدان است. وقتی دارای ریشه شد، رشدش متوقف خواهد شد. نهال، فضای بیشتری لازم دارد تا به درختی تنومند تبدیل شود؛ همانند شما!

وقتی درباره محیط اطراف‌تان صحبت می‌کنم، اشاره من به تمام چیز‌هایی است که شما را احاطه کرده‌اند. فقط به محل زندگی‌تان اشاره نمی‌کنم. ایجاد محیط مثبت برای حمایت از موفقیت‌تان به این معناست که باید بی‌نظمی‌ها را از زندگی‌تان پاک کنید.

 برای آشنا شدن با دیگر کتاب‌های خودشناسی و خودسازی به بخش معرفی کتاب‌های خودشناسی و خودسازی در وب‌سایت هر روز یک کتاب مراجعه کنید. هم‌چنین می‌توانید در بخش معرفی کتاب‌های روان‌شناسی بهترین نمونه‌های این کتاب‌ها را نیز ببینید.