نبرد پادشاهان

«نبرد پادشاهان» اثری است از جرج آر. آر. مارتین (نویسنده‌ی آمریکایی، متولد ۱۹۴۸) که در سال ۱۹۹۸ منتشر شده است. این کتاب دومین کتاب از سری کتاب‌های ترانه‌ی یخ و آتش به شمار می‌رود.

درباره‌ی نبرد پادشاهان

نبرد پادشاهان دومین رمان از سری رمان‌های ترانه‌ی یخ و آتش در سبک خیال‌پردازی حماسی اثر جرج آر. آر. مارتین است. این مجموعه رمان گفته می‌شود که در هفت کتاب منتشر خواهد شد. این کتاب در ۱۶ نوامبر ۱۹۹۸ در بریتانیا منتشر شد، هر چند انتشار آن در آمریکا تا مارس ۱۹۹۹ اتفاق نیفتاد این کتاب همچون کتاب پیشین این مجموعه، بازی تخت و تاج برنده جایزه لوکاس در سال ۱۹۹۹ برای بهترین رمان و نامزد جایزه نبولا در همان سال برای بهترین رمان شد.

یکی از متفاوت‌ترین آثار فانتزی و محبوب قلب میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان! کتاب بازی تاج و تخت -اولین جلد مجموعه- به محض انتشار در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت و جرج آر. آر. مارتین را از نویسنده‌ای گمنام، به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد. حماسه‌ی ترانه‌ی یخ و آتش در دنیایی به نام وستروس اتفاق می‌افتد که به وسیله‌ی یک دیوار عظیم و یخی از سرزمین وحشی‌ها جدا شده است.

این سرزمین پهناور میان خاندان‌های مختلف تقسیم شده که خیلی سریع با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید: باراتئون‌ها که پادشاهی را در دست دارند، لنستیرها خانواده‌ی همسر شاه و ثروتمندترین افراد وستروس که بسیار قدرتمند و بانفوذ هستند و استارک‌ها، خاندانی در مرزهای شمالی که از این سرزمین پهناور در برابر خطرات آن سوی دیوار محافظت می‌کنند.

کتاب نبرد پادشاهان در وب‌سایت goodreads دارای امتیاز ۴.۴۱ با بیش از ۸۸۹ هزار رای و ۲۶ هزار نقد و نظر است. هم‌چنین باید اشاره کرد که این کتاب در ایران در قالب دو جلد و با ترجمه‌ی رویا خادم‌الرضا به بازار عرضه شده است.

جوایز و افتخارات نبرد پادشاهان

  • نامزد جایزه‌ی Nebula برای بهترین رمان (۱۹۹۹)
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکوس برای بهترین رمان فانتزی (۱۹۹۹)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Ignotus برای بهترین رمان خارجی (۲۰۰۴)

داستان نبرد پادشاهان

زمان به هم ریخته است. تابستانِ ده ساله ی صلح و فراوانی به سر آمده و زمستانی سرد و کُشنده، همانند حیوانی درنده و زخم خورده در حال نزدیک شدن است. دو رهبر بزرگ، لُرد ادارد استارک و رابرت باراثیون، که چندین سال توانستند قدرت خود را در دوره ای از صلحِ تحمیل شده، حفظ کنند، اکنون جانشان را به خاطر خیانت های اشراف و درباریان از دست داده اند.

حالا، آشوب و هرج و مرج کل سرزمین پادشاهی را دربرگرفته چرا که مدعیان تخت آهنینِ پادشاهیِ هفت گانه، خود را آماده می کنند تا از طریق آشوب و جنگ، تکیه بر جایگاه قدرت بزنند.

با آشکار شدن نشانه ای شوم در آسمان، شش گروه مختلف برای تصاحب سرزمینی چندپاره دست به قدرت نمایی زده اند: راب، پسر ادارد، خود را پادشاه شمال اعلام کرده است؛ در جنوب، جافری تنها نامِ یک پادشاه را یدک می کشد؛ هر دو برادر رابرت تلاش می کنند تا قدرت را به دست آورند و در سرزمینی دوردست، ملکه ای در تبعید، مادر اژدهایان، همه چیز خود را به خطر می اندازد تا تنها دارایی ارزشمندش را از صحرایی سوزان و کُشنده به سلامت بگذراند و تخت آهنین را از آن خود کند.

بخشی از نبرد پادشاهان

رقصنده را با پتوی پشمی و سفیدی پوشانده بودند که رویش نقش گرگ شوم خاندان حک شده بود، درحالی که بران شلوار پشمی خاکستری و نیمتنه سفید پوشیده بود و آستین‌ها و یقه‌اش هم قیطان‌دوزی شده بود. روی قلبش سر گرگی از جنس نقره براق دوخته شده بود. او دلش می‌خواست به جای آن سر گرگ روی سینه‌اش تابستان را در کنار خودداشته باشد، اما سر رودریک تسلیم خواسته‌اش نشده بود.

برای رقصنده عبور از پله‌های کوتاه چند ثانیه طول می‌کشید. وقتی بران حیوان را هی داد،‌ مادیان به راحتی آن‌ها طی کرد. پشت درهای پهن چوبی-آهنی، هشت میز دراز سالن بزرگ قصر زمستانی را پر کرده بود. مردان راستش بود و موهای پرپشت قرمز-قهوه‌ای‌اش آن‌قدر بلند شده بود که تا پایین بالاپوش پوست قاقمش ریخته بود. از وقتی مادرشان رفته بود، اجازه نداده بود کسی آن‌ها را کوتاه کند. آخرین دختری که تلاش کرده بود موهای او را کوتاه کند،‌ با برخورد تند او مواجه شده بود. هم‌چنان که هودور رقصنده را بیرون می‌برد، ریکان گفت: «من هم می‌خواستم سواری کنم. من از تو بهتر می‌رونم».

 

اگر به کتاب نبرد پادشاهان علاقه دارید، می‌توانید در بخش معرفی آثار جرج آر. آر. مارتین در وب‌سایت هر روز یک کتاب با دیگر آثار این نویسنده آشنا شوید. هم‌چنین بخش معرفی بهترین داستان‌های تخیلی نیز شما را با کتاب‌های مشابه آشنا می‌سازد.