بال چهارم

«بال چهارم» اثری است از ربکا یاروس (نویسنده‌ی آمریکایی، متولد ۱۹۸۱) که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است. این کتاب به روایت داستان دختری می‌پردازد که به اجبار وارد گروه اژدهاسواران می‌شود.

درباره‌ی بال چهارم

بال چهارم یک رمان تخیلی جدید و محصول ۲۰۲۳ توسط نویسنده آمریکایی ربکا یاروس است. این اولین کتاب از مجموعه امپراتوری است. این رمان که در ۲ مه ۲۰۲۳ منتشر شد، به موفقیتی ویروسی در جامعه خوانندگان تیک‌توک بوک تاک دست یافت، که باعث شد در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به رتبه اول برسد.

این کتاب اولین قسمت از مجموعه امپراتوری است. این اولین کتاب منتشر شده توسط رد تاور بوکز است که اثری از انتشارات انتنجلد است. دنباله‌ی این کتاب نیز با عنوان شعله‌ی آهنین، در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد.

شخصیت اصلی رمان ویولت علائم و تجربیات موازی زیادی را برای مبتلایان به سندرم اهلرز-دانلوس نشان می‌دهد، از جمله درد مفاصل و حرکت بیش از حد و همچنین سفید شدن موهایش. این بیماری به طور مشخص در رمان نامگذاری نشده است، اما یاروس تأیید کرده است که ویولت به طور متعارف دارای این سندرم است. یاروس خودش این شرایط را دارد و از کتاب برای افزودن بازنمایی بیشتر استفاده می‌کند.

داستان این رمان در کالج جنگ بسگیات در کشور خیالی ناوارا اتفاق می‌افتد و داستان ویولت سورنگیل بیست ساله است. او که تمام زندگی خود را برای تبدیل شدن به یک کاتب آموزش داده است، اعضای کالج مسئول مستندسازی تاریخ، انتظار دارد وارد گروه کاتبان مدرسه شود. با این حال، مادرش، ژنرال و فرمانده کالج، او را مجبور می‌کند تا با وجود بدن کوچک و شکننده ویولت، وارد گروه اژدهاسواران شود.

پس از ورود ویولت به «بال چهارم» یا همان گروه اژدهاسواران، باید از یک سری آزمایشات خطرناک، از جمله پیوند با اژدها و آموزش جنگجو بودن در خط مقدم جنگ جاری ناوار، جان سالم به در ببرد. نقش مادرش و هیکل کوچکش هدفی را بر پشت او می‌گذارد، به‌ویژه جک بارلو، یک همکار سادیست سال اول که قصد داشت هر سواری را که ضعیف می‌داند از بین ببرد، و گزادن ریورسون، رهبر سال سوم تیم ویولت. پدر فقید شورشی علیه ناوارا رهبری کرد و توسط مادر ویولت کشته شد.

در اکتبر ۲۰۲۳، وریتی گزارش داد که یک اقتباس تلویزیونی از این سریال در استودیو آمازون ام.جی.ام در دست ساخت است. همچنین مشخص شد که آمازون حقوق تمام کتاب‌های این مجموعه را به دست آورده، و همچنین ربکا یاروس و لیز پلتیر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال خواهند بود.

کتاب بال چهارم در وب‌سایت goodreads دارای امتیاز بسیار بالای ۴.۶۳ با بیش از ۸۹۱ هزار رای و ۱۳ هزار نقد و نظر است.

داستان بال چهارم

ویولت سورنگیل بیست ساله قرار بود وارد ربع کاتبان شود و زندگی آرامی در میان کتاب ها و تاریخ داشته باشد. اکنون، ژنرال فرمانده ، که به عنوان مادر او نیز هست، به ویولت دستور داده است که به صدها نامزدی که در تلاش برای تبدیل شدن به نخبگان ناوار هستند بپیوندد: اژدها سواران.

اما وقتی از همه کوچکتر هستید و بدنتان شکننده است، مرگ تنها یک ضربان قلب با شما فاصله دارد؛ زیرا اژدهاها با انسان های «شکننده» پیوند ندارند. آنها را می سوزانند.

با وجود اژدهای کمتری نسبت به کادت‌ها، بیشتر ویولت را می‌کشند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند. بقیه او را به عنوان دختر فرمانده می‌بینند، مانند زادن ریورسون، قدرتمندترین و بی‌رحم‌ترین رهبر گروه رایدر. او فقط برای دیدن طلوع بعدی خورشید به هر نقطه ای نیاز دارد که عقلش می تواند به او بدهد.

با این حال، هر روز که می گذرد، جنگ بیرون مرگبارتر می شود، بخش های حفاظتی پادشاهی در حال شکست هستند، و تعداد کشته ها همچنان در حال افزایش است. حتی بدتر از آن، ویولت شروع به مشکوک شدن می کند که رهبری یک راز وحشتناک را پنهان می کند.

دوستان، دشمنان، عاشقان. همه افراد در کالج جنگ بسگیات یک دستور کار دارند، زیرا پس از ورود، تنها دو راه وجود دارد: فارغ التحصیل شوید یا بمیرید.

 

اگر به کتاب بال چهارم علاقه دارید، می‌توانید در بخش معرفی برترین داستان‌های تخیلی در وب‌سایت هر روز یک کتاب، با دیگر نمونه‌های مشابه نیز آشنا شوید.